TY - BOOK AU - Puig Rovira,Josep M. AU - Trilla,Jaume TI - Pedagogia de l'oci SN - 843299331X PY - 1985/// CY - Barcelona PB - CEAC KW - Lleure KW - Educació i lleure KW - Activitats extraescolars N1 - Bibliografia: p.174-184 N2 - [SUMARI]: 1.CONCEPTE, HISTòRIA I SOCIOLOGIA DE L'OCI: 1.1. Trets distintius de l'oci. --1.2. Oci, temps lliure i treball en el decurs històric. --1.3. Panoràmica de la sociologia de l'oci. --1.4. Cap a una definició de l'oci. --2.GÈNESI DE LA PEDAGOGIA DE L'OCI: 2.1. Tipus de factors a consider ar. --2.2. Determinacions socials: a. Transformacions en l'habitat. --b.C anvis en l'estructura familiar. --2.3.Raons i consideracions pedagògiques: a.Ampliació del concepte d'educació. --b.Apreciació creixent de valors educatius marginats per les institucions clàssiques. --c.Reconeixement del valor formatiu de l'activitat lúdica. --d.Preseència insidiosa d'ocis desvaloritzats pedagògicament. --2.4 Antecedents de la pedagogia de l'oci. --a.La pedagogia del joc. --Moviments, institucions i activitats eductives entre la família i l'escola. --3.ASPECTES TEòRICS D'UNA PEDAGOGIA DE L'OCI: 3.1. Objecte de la pedagogia de l'oci. --3.2.Alguns principis generals. --3.3.Els condicionants de l'activitat d'oci. --3.4.La intervenció educativa sobre els medis de l'oci. --4.EL TREBALL EDUCATIU EN LES SITUACIONS D'ESPLAI. LA INTERVENCIÓ EN ELS MICROMEDIS: 4.1.Trets generals de la intervenció. --4.2.Elements que cal considerar en els micromedis d'oci. --4.3.La relació educativa en les situacions d'esplai: a.Les actuvitats. --b.El diàleg: l'organització, la regulació i l'entesa. --c.La intervenció de l'educador i els valors. --5.AMBITS DE LA ER -