Pedagogia de l'oci / Josep Mª Puig, Jaume Trilla
Tipus de material: TextEdició: Barcelona : CEAC, 1985Descripció: 184 p. ; 21 cmISBN: 843299331XMatèria/es: Lleure | Educació i lleure | Activitats extraescolarsOther classification: 379.8 Pui Premis: VII Premi d'Educació "Josep Pallach"Bibliografia: Bibliografia: p.174-184Resum: [SUMARI]: 1.CONCEPTE, HISTòRIA I SOCIOLOGIA DE L'OCI: 1.1. Trets distintius de l'oci. --1.2. Oci, temps lliure i treball en el decurs històric. --1.3. Panoràmica de la sociologia de l'oci. --1.4. Cap a una definició de l'oci. --2.GÈNESI DE LA PEDAGOGIA DE L'OCI: 2.1. Tipus de factors a consider ar. --2.2. Determinacions socials: a. Transformacions en l'habitat. --b.C anvis en l'estructura familiar. --2.3.Raons i consideracions pedagògiques: a.Ampliació del concepte d'educació. --b.Apreciació creixent de valors educatius marginats per les institucions clàssiques. --c.Reconeixement del valor formatiu de l'activitat lúdica. --d.Preseència insidiosa d'ocis desvaloritzats pedagògicament. --2.4 Antecedents de la pedagogia de l'oci. --a.La pedagogia del joc. --Moviments, institucions i activitats eductives entre la família i l'escola. --3.ASPECTES TEòRICS D'UNA PEDAGOGIA DE L'OCI: 3.1. Objecte de la pedagogia de l'oci. --3.2.Alguns principis generals. --3.3.Els condicionants de l'activitat d'oci. --3.4.La intervenció educativa sobre els medis de l'oci. --4.EL TREBALL EDUCATIU EN LES SITUACIONS D'ESPLAI. LA INTERVENCIÓ EN ELS MICROMEDIS: 4.1.Trets generals de la intervenció. --4.2.Elements que cal considerar en els micromedis d'oci. --4.3.La relació educativa en les situacions d'esplai: a.Les actuvitats. --b.El diàleg: l'organització, la regulació i l'entesa. --c.La intervenció de l'educador i els valors. --5.AMBITS DE LATipus d'exemplar | Biblioteca actual | Localització | Signatura topogràfica | Número de còpia | Estat | Data de venciment | Codi de barres |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LLIBRE |
Biblioteca del Centre de Lectura de Reus
|
Biblioteca | 379.8 PUI-8 | 1 | Disponible | 1000149549 |
VII Premi d'Educació "Josep Pallach"
Bibliografia: p.174-184
[SUMARI]: 1.CONCEPTE, HISTòRIA I SOCIOLOGIA DE L'OCI: 1.1. Trets distintius de l'oci. --1.2. Oci, temps lliure i treball en el decurs històric. --1.3. Panoràmica de la sociologia de l'oci. --1.4. Cap a una definició de l'oci. --2.GÈNESI DE LA PEDAGOGIA DE L'OCI: 2.1. Tipus de factors a consider ar. --2.2. Determinacions socials: a. Transformacions en l'habitat. --b.C anvis en l'estructura familiar. --2.3.Raons i consideracions pedagògiques: a.Ampliació del concepte d'educació. --b.Apreciació creixent de valors educatius marginats per les institucions clàssiques. --c.Reconeixement del valor formatiu de l'activitat lúdica. --d.Preseència insidiosa d'ocis desvaloritzats pedagògicament. --2.4 Antecedents de la pedagogia de l'oci. --a.La pedagogia del joc. --Moviments, institucions i activitats eductives entre la família i l'escola. --3.ASPECTES TEòRICS D'UNA PEDAGOGIA DE L'OCI: 3.1. Objecte de la pedagogia de l'oci. --3.2.Alguns principis generals. --3.3.Els condicionants de l'activitat d'oci. --3.4.La intervenció educativa sobre els medis de l'oci. --4.EL TREBALL EDUCATIU EN LES SITUACIONS D'ESPLAI. LA INTERVENCIÓ EN ELS MICROMEDIS: 4.1.Trets generals de la intervenció. --4.2.Elements que cal considerar en els micromedis d'oci. --4.3.La relació educativa en les situacions d'esplai: a.Les actuvitats. --b.El diàleg: l'organització, la regulació i l'entesa. --c.La intervenció de l'educador i els valors. --5.AMBITS DE LA
No hi ha comentaris sobre aquest títol.