Viure en digital : com eduquem per al món d'avui / Miquel Àngel Prats ; il·lustracions: Joan Pejoan ; pròleg: Jordi Riera Romaní
Tipus de material: TextCol·lecció: Educació i família (Eumo Editorial)Edició: Vic : Eumo Editorial, febrer de 2022Edició: Primera edicióDescripció: 151 pàgines : il·lustracions ; 22 cmContent type: text Media type: sense mediació Carrier type: volumISBN: 9788497667609Matèria/es: Alfabetització digital | Tecnologia de la informació -- Aspectes ètics i morals | Tecnologia de la informació -- Aspectes socials | Internet i infants | Internet i jovesOther classification: 37.014:007 Pra | 007:37.014 PraTipus d'exemplar | Biblioteca actual | Localització | Signatura topogràfica | Estat | Data de venciment | Codi de barres |
---|---|---|---|---|---|---|
LLIBRE |
Biblioteca del Centre de Lectura de Reus
|
LL-ACCES | 37.014:007 PRA-8 | Disponible | 1000259471 |
Bibliografia: pàgines 143-150
Conté: Només per als teus ulls -- Comprendre el moment i el context sociodigital -- Competència i autonomia en el món digital -- Benestar i seguretat digital -- Decàleg de bons usos digitals
La transformació digital genera oportunitats, però també amenaces, com ara una societat mal preparada per al futur. L’educació pot beneficiar-se de l’obertura de les aules, d’experiències i projectes de la vida real, de nous recursos d’accés lliure, de la col·laboració en línia. L’ús de les noves tecnologies pot ajudar a reduir la bretxa d’aprenentatge entre estudiants d’entorns socioeconòmics diferents. Però l’exposició quotidiana a la xarxa, recolzada per algoritmes hermètics, requereix un pensament crític i una capacitat de comprometre’s de manera positiva i competent en l’entorn digital. Aquest llibre ens dona criteris per educar en l’ús de les xarxes i dels dispositius electrònics; per formar a noves generacions que han de ser autònoms digitals, és a dir, capaços de cercar informació, d’aprendre, d’entretenir-se, de relacionar-se i de comunicar-se a Internet amb eficàcia, seguretat i llibertat
XXXè Premi Joan Profitós d'Assaig Pedagògic
No hi ha comentaris sobre aquest títol.